JeroenDijkstra.reismee.nl

Gambia

Goed daar ben ik dan, Banjul... en ik moet eerlijk toegeven, de enige reden dat ik naar Gambia ben gekomen is om mijn visa te verlengen.. meest gemakkelijke en goedkope manier. Het zit namelijk zo, als je de grens overhobbelt en vervolgens wat door Gambia heen huppelt, heb je meteen bij terugkomst in Sengal, 3 frisse maanden extra in je visa...

Ondanks alle waarschuwingen over het verschrikkelijke (seks)toerisme wat hier zou zegevieren, bevalt Banjul me wel. Het is lang niet zo toeristisch (ben nog geen enkele ander toubab tegengekomen) en de mensen zijn vriendelijk. Verder is het veel groener en rustiger dan Dakar, is er ineens ander geld (niet handig voor dit rekenwonder) en last but not least; ze spreken hier Engels. En dat is nog wel het meeste wennen.

Het is bizar te beseffen hoe verfranst ik hier na die paar maanden ben want hoe ik mijn best ook doe het te verkomen, de franse woorden en zinnen blijven uit mijn mond stromen. Heel vreemd. Kortom, ik geniet even van een mini vakantie in Gambia en ben trots op de extra stempel in mijn paspoort die nu overigens bijna vol gekalkt is met stempels uit west-Afrika. Dat voor nu en greetings from The Gambia!

Reacties

Reacties

Françoise

En na korte vakantie in Gambia???? Rondzwerven in WestAfrika ? (waar het rustig/veilig is of course) Geniet van deze engelsatlige land.

Jack

He Jeroen, zit je nog steeds in Gambia? Leuk dat je zo enthousiast ben. Ik ga er ook naar toe. Het is een goede veilige Home base voor tochten naar omringende landen en weer terug te keren. Gr Jack

Jeroen

Jacky, al lang en breed weer in Hollandia :-) Fijne reis!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!