JeroenDijkstra.reismee.nl

Hoe is de zon in Frankrijk?

Ik haal mijn schouders op, geen idee. Even wordt ik niet begrijpend aangekeken. Dan lijkt er een lichtje te gaan branden, aah! Vous êtes Americain?

Nee ook al niet. Teleurgesteld geeft hij het op. We zitten uit te rusten in de schaduw van het postkantoor in Ouagadougou. Ik besluit me over mijn irritatie van de bijna dagelijks gestelde vraag, Français ou Americain? heen te zetten en alsnog te antwoorden.

De reactie op een Nederlandse Nationaliteit is eveneens voorspelbaar....Schijnbaar komen we in Nederland om van de zuivel(producten) en koeien.

Begin me het toch steeds meer af te vragen; waar zijn toch al die koeien?

Reacties

Reacties

françoise haeck

bonjour le hollandais en vadrouille à Ouaga. Réadaptation dure à Adam. Druk bezig met Semaine Afrique Noire au lycée Français (La Haye)et Ecole Française (Adam): lezingen, presentatie project Sareseyni en miniexposition. Veel plezier op reis.

Sophie

Lieverd, heb het idee dat je het nog goed Naar het zin hebt! Goed zo. Heb wel veel zin om je weer te zien. Hier alles goed! Xx

Klaas Dijkstra

Nou maar met die koeien hebben ze wel gelijk, je ziet ze overal ter wereld die wit zwarte Friese koeien, veeteelt is echt een belangrijk deel van het BBP al zie je in Rotterdam en omstreken dat de haven belangrijker is en de industrie is misschien ook belangrijker en het aardgas natuurlijk, maar veeteelt o.a. sperma-export ook. Waar zijn die koeien dan, dat is een goeie vraag, die staan binnen in grote koeiengevangenissen. Friesland Food wilde afspraken met de boeren dat de koeien voortaan tenminste 100 dagen per jaar 6 uur per dag in de wei zouden staan maar de boeren weigerden. Daarom koop ik de melk bij Lidl, dat is Duitse melk van koeien die gegarandeerd tenminste 100 dagen per jaar tenminste 6 uur per dag buiten lopen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!