JeroenDijkstra.reismee.nl

Le Peul d'Europe,

15 12 2011 Donderdag, Bamako

Le Peul d'Europe,

Mijn derde dag hier in Bamako en ik voel me als een klein kind. Telkens iets meer ontdekkend. Van de wieg naar de box, kruipend richting lopen.

Van kamer naar kamer, de gang in waar tree voor tree de trap wordt beklommen.

De trap brengt me naar buiten, waar de carpoort is. Het hek maakt het veilig en zorgt ervoor dat de hardheid van de tegels dragelijk zijn. De lucht, kleuren, geuren en geluiden, ik kan en wil er niet omheen.

De straat eerst in de verte komt steeds dichterbij. Tot aan de containers daar kan ik zijn. Grenzend opzoekend, beweeg ik me voort. In de gaten houdend dat het schelpenpaadje nu nog niet mag! Daar is het gevaarlijk, die lijdt naar water, park en een in bladeren verhulde duisternis.

Terwijl steeds meer dingen op zijn plek vallen en meer en meer mogelijk wordt, dienen vrienden en ander vervoer zich aan.

Een step, een skatbord, een kleine trapauto... Al snel maken ze plaats voor de driewieler. De straat wordt kleiner.

Andere wegen, paden voegen zich toe, het proces is in gang gezet.

Het bovenstaande project in Sareseni is helaas door de veranderde veiligheidssituatie in bepaalde delen van Mali, voor mij niet meer mogelijk.

Een ontzettende tegenvaller waar ik nu enkele weken van op de hoogte ben. Gelukkig dienen nieuwe projecten zich al aan en ben ik voorlopig hier in Bamako, helemaal op mijn plaats!

Doucement en soms ook niet, maak ik kennis met de mensen, taal, cultuur en het leven hier.

Ik vind het geweldig!

A bientôt et Cambè,

Jérôme

Reacties

Reacties

Kristel

fijn te lezen dat je zo geniet! heb je de eerste envelop al opengemaakt?
kus

Marleen H.

Ja! Ja! Ja!
Tof he hee!! Helemaal leuk om te zien.
Plezier, succes en geluk!
Liefs Marleen H.

Jeroen

à Kristel, Ja de eerste heb ik geopend maar alleen de eerste!! Voor de rest nog geen tijd, het vliegt hier en ik ontmoet elke dag meer mensen ze zijn hier heel sociaal! A bientôt!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!