JeroenDijkstra.reismee.nl

Geweldig...!!?!??!...

Na een fantastisch weekend in Saint Louis, met kunst en jazz op verschillende locaties van het eiland, waaronder een cruiseschip uit 1922 met uitzicht op de antieke (half vergane) stad en prachtig verlichte brug, kwamen we ruim een week geleden terug in Dakar.

Dat is de korte versie... De gehele terugreis ga ik jullie besparen. Wel wil ik even kwijt dat er groene plastic satijnen gordijnen voorzien van wit kant, Celine Dion en Bob Marley (tegelijkertijd zingend door loshangende luidsprekers), afwisselend rode, groene, gele verlichting en een hoop verse vis in betrokken waren. Oja klein detail, de reis duurde niet 4 maar 8 uur...

Compleet verrot kwam ik aan in de Village des arts. Nog voordat ik mijn weekendtas had kunnen neerzetten werd ik onderschept en meegesleept naar de gallerie. Daar werd ik voorgesteld aan een journaliste van RTS, ze waren geintrigreerd door mijn installatie, wilde er meer over weten en vroegen of ze me mochten interviewen. Tuurlijk! Geweldig.... ware het niet dat mijn Frans waar ik op zich trots op ben, van redelijk en verstaanbaar, naar 2 procent en onverklaarbaar was gedaald. En daar stond ik, moe, stuntelend in alle talen behalve Frans, uit te leggen wat ik nou eigenlijk in die gallerie had gepland... Pfff op dat moment was Nederlands zelfs ingewikkeld. EN dat bleek op het einde, toen ik gevraagd werd een slotzin in het Nederlands te doen. Brabbelend gooide ik eerst Frans, daarna Engels tot er uiteindelijk iets onverstaanbaar Nederlandsover mijn tong rolde.

Terwijl de camera werd ingeklapt en iedereen content leek te zijn, kreeg ik steeds meer het gevoel dat ik absoluut niet content was. Terwijl de crew al naar de auto liep, probeerde ik uit te leggen dat het volgens mij helemaal niet zo goed was! Jawel hoor het was helemaal goed zo. Beetje knippen, beetje plakken en hoppa de buis op.

Met een rode stofwolk achterlatend, stoof de witte fourwieldrive het terrein af. En ik, voelde me verloren, misbruikt envooral moe. Idrissa, de galeriehouder legde zijn hand op mijn schouder. Dat was geweldig he?!

Ja..... geweldig....

Gisteren was de uitzending. Twee keer zelfs heb ik me laten vertellen. één dezer dagen ga ik het eens opzoeken..!

Groeten uit Dakar

Reacties

Reacties

Françoise

En, is het zo erg om moe te zijn. Het gaat wel over wat jij doet, hebt gedaan. geen zorg Jeroen, jij bent een GEWELDIG kanjer.

joke@selders.info

Het interview is vast ook beschouwd als een kunstwerk!!!

Ingeborg

Als je het interview kan vinden op internet dan willen we graag de link! ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!