JeroenDijkstra.reismee.nl

Kerst in Afrika

Snotterend loop ik de azaar libre service supermarkt binnen.. De airco loeit en overal zijn dure geimporteerde westerse goederen te koop. Buiten is het 34°C maar hier binnen waan ik me in een waar winter wonderland. Overal hangt kleurige kerstversiering, en in het koelvak liggen chocolade kerstballen verpakt in papier met rendieren en kerstmannen.

Even besef ik me weer dat het december is, en mijn verkoudheid voelt 'normaal'.

Eergisteren gesproken met twee organisatoren van het Kanaga collectief. Een Belgische organisatie die werkzaam is hier in Mali.

De komende tijd ga ik me inzetten voor een nieuw samenwerkings project van dit collectief. Het project is: Jardin d'enfant 'Muso Jigi' gelegen in een achterstandswijk van Bamako.

De Jardin in zowel een school als opvanghuis voor kinderen in de buurt. Waar ik me met neme mee bezig ga houden, is de creatieve ontwikkeling van de kinderen. Hieronder voor de geintereseerden nog wat extra informatie over het project;

http://www.kanaga.be/mali.htm#jardin

Aanstaande zaterdag heb ik een afspraak met de stichster van de school, Mariam Touré en ik denk dat ik ergens de week erop ga beginnen.

Ik heb er zin in! Groeten aan ieder daar en alvast hele fijne feestdagen en een fijn nieuwjaar!

Jeroen

Reacties

Reacties

Françoise

Jammer, ik ga jij missen in Sareseni. C'est la vie! Veel succes in nieuwe project.

elisabeth

Jeroehoen! Superveel succes met het nieuwe project!

Grappig dat jij daar ook aan het snotteren bent, ik zit momenteel te niesen in een koud bushokje en te dubben of ik wel of niet onder de zonnebank zal gaan. Toch een wat andere situatie.

Vanuit dit kille ( en natte, brrr!) bushokje wens ik ook jou vast fijne kerstdagen. Dikke kus!

Willemien van Leeuwen

Ha Jeroen,
heel veel succes met je nieuwe project. Rits en ik volgen je vanaf een afstand, omdat wij veel gereisd hebben kunnen we aan de hand van je foto's ons een voorstelling maken van de kleurrijkheid en de tegenstelling tussen de armoede en de belachelijke rijkdom waar jij je in bevindt. We hopen dat je, op de een of andere manier, kerst viert met leuke mensen.
Warme groet,
Willemien en Rits

Denise

Hoi Jeroen, leuk om wat van je te horen. Voor jouw ook fijne feestdagen en maak er een te gek nieuw jaar van . grtj Denise

Frans Dijkstra

Hallo Jeroen,
We zullen je belevenissen met belangstelling volgen. Veel succes met het werk op de school!
Groetjes,
Frans en Lineke

Cecile

Hey Jeroen, tussen de bedrijven door op 2e kerstdag, het lijkt wel Pasen zo zacht weer is het hier.
De choco-stress weer overleefd het was heftiger dan ooit.
Leuk dat jij daar ook van alles vindt om het kerstgevoel te krijgen. Alsof je daar op zit te wachten...
Ik blijf je volgen.
liefs

Afke Niass

Bonjour Jerome,

Geniet van je verblijf; adem Afrika in en het laat je nooit meer los.

Heb je al een Boubou aan je kledingkast toegevoegd? ;-).

Oh ja en... Bonne Annee!!!!! Ook namens mijn mannen.

Groet, Afke.

Elisabeth Breewel

Hoi Jeroen,
Fantastisch dat je en nieuw projekt hebt gevonden en je al aardig Afrika in je opneemt!
Nog 2 nachtjes slapen en dan ben ik in Bamako met Françoise. Misschien kunnen we elkaar ontmoeten want we reizen pas maandag naar Saraseni.
Ik vond een website van een kunstuitwisseling van Nederlandse studenten die in februari naar Bamako komen: www.kunstnomade.com
Interessant voor jou???
Ik hoop tot gauw en anders veel plezier bij je projekt!
Liefs van Elisabeth

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!